Sidor

torsdag 28 januari 2010

Projekt

Tyvärr så har jag varit lite dålig med att blogga nu, har inte spunnit så mycket den senaste tiden.

Projekt jag håller på med nu:
* Ska spinna 3 hg blå merino ull till tjockt 2-trådigt garn som skall bli ett par strumpor. Hittills har jag spunnit 50 g 2-trådigt och 25 g 1-trådigt. Använder spinnrocken till detta.
* Ska spinna grått angora ull till tunt 2-trådigt garn som skall bli en halsduk. Använder en slända till detta.

Sedan satt jag en kväll och spann upp "små-sluttar" av angora garn, det blev två 2-trådigta nystan på 8 resp. 9 g.
Har ganska mycket ull liggande, så skall börja ta mig i kragen och ge järnet med spinningen ;)


Bilder på mina två projekt skall komma, bara jag kommer ihåg att fota dom så ;)


/AN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar