Sidor

tisdag 20 maj 2014

Färgade kamband

 Såhär blev några av kambanden jag färgade samtidigt som ulltussarna i förra inlägget.






























Också har jag färgat lite mer, konstaterade att 4 hg är max, då jag bara kan ångkoka ca 2 hg åt gången. Började mellan ett och två på natten, var klar halv sex på morgonen. Då hade jag stått och gått hela tiden, sedan var min rygg och mina ben inga bra kamrater ...
Hade tur med att det var så bra väder dagen efter (i söndags), kambanden torkade snabbt.

Lärde mig lite nytt denna gång också. Scarlet är inte röd, den var knallorange! Med lite purple pulver fick jag till fin blodröd, tyvärr "blödde" färgen mycket efter ångkokningen så färgen blev åt ljusröd/rosa hållet ... Så jag är inget större fan av röd pigment, det strular så mycket med det tycker jag ...

























God natt!
/AN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar