Sidor

onsdag 7 maj 2014

Senaste garnen

Har nu gjort två nya garner, först ut är ena tråden merino, den tråden var den första jag någonsin spann på nyrocken så den är väldigt dåligt tvinnad. Andra tråden är gjord av mina kardrullar som jag visat här tidigare (i oktober ifjol), de spann jag på slända. Det blev ca 116 meter, vikten har jag inte kollat.


















Andra garnet blev klart idag, gjorde det av den egenfärgade jämtlandsullen, staplarna som var hälften rosa och hälften blå använde jag. 117 meter och ca 42 gram (är dock mycket fett kvar). Kammade ullstaplarna bara i topparna och jag hade stora problem med att spinna av det. Så den jämtlandsullen jag har kvar väntar jag med att spinna tills jag köpt mig ullkammar.


















/AN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar