Sidor

fredag 20 juni 2014

Midsommarpaket och snart smörgåsbox

Är med i ett midsommarbyte på ett forum, igår fick jag mitt paket. Blev så himla glad, jag har inte mått bra sista 1-1,5 veckan, så detta paket kom som ett litet glädjepiller. Det är silkes hankies som jag nyligt upptäckt och varit sugen på att testa, kamband med svart alpacka och bambu i blå, lila, rosa och grön, några te påsar, också firestar som jag också varit nyfiken på. Och ett mönster som tjejen själv gjort, då hon bor i U.S.A. är mönstret på engelska, vilket var så passande då jag sagt att i år så ska jag sticka efter ett engelskt mönster. Detta mönstret ser ganska enkelt ut, det är på en cowl som jag inte vet vad det heter på svenska men det är typ blandning mellan halsduk och polokrage skulle jag vilja säga. Har ju också några mindre nystan gjorda av s.k. batt droppings från nunoco som jag inte vetat vad jag ska göra med, de kommer nog passa fint till detta mönster. Så när jag är klar med min nuvarande stickning ska jag nog testa att göra cowlen.






















Och nu har jag på G den senaste smörgåsboxen från nunoco, den gick inte att förhandstinga denna gång då tjejerna hade ett sådant enormt jobb med förra boxen med att hålla koll på listorna med folk som skulle ha och att lägga ut boxen till speciella personer i shoppen och att kontakta de personerna. Tid som de skulle kunnat lagt ner på att göra boxar. Så denna gång gör de 10 åt gången och lägger ut 2-3 gånger i veckan i deras shop på speciella tider (de räknar att göra runt 100 st boxar och fler om det behövs). Jag lyckades grabba åt mig en i måndags då jag för en gångs skull var uppe på dagen. Jag var så nervös att jag inte skulle lyckas få någon, lyckades också klanta till mig först med betalning och sedan trodde jag att jag var klar och efter en kort stund insåg jag att jag inte hade bekräftat köpet. Men jag hann, första omgången på 25 st gick åt på 30 sekunder, denna omgång på 10 st gick åt på 3 minuter. Mina händer skakade sedan jag var klar, så nervös var jag! Är inte duktig på att göra saker med sådan stress och press ... Köpte också ett till kamband av vardera whisper och cobweb så snart ska jag börja med garnet till tröjan. Skulle egentligen inte köpa mer ull nu, men då jag köpt smörgåsboxar enda sedan nunoco började med dem så kan jag inte låta bli ;) 


/AN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar