Sidor

torsdag 26 juni 2014

The Unbirthday Smörgåsbox

Igår fick jag hem nyaste smörgåsboxen, och den är jättefin! Har dock aldrig varit lika kär i någon av smörgåsboxarna som den förra, den hade ljusa, glada färger som jag gillar skarpt. Har faktiskt bara rört två av kambanden från den boxen, det är sådana kamband som jag ska spinna garn till tröjan av och tyckte de små på ca 10 gram vardera passade bra till test. Resten av boxen ligger kvar orörd i sin härlighet!

Men så här ser den nya boxen ut, det är ca 450 gram ull så största boxen hittills (min hade brevbäraren ställt nedanför brevlådan, som tur var åkte mamma förbi en stund sedan brevbäraren hade åkt så paketet var inte där så länge). Den heter "The Unbirthday Smorgasbox" då nunoco firade 2 år den 18 April. I alla paket är det en batt dropping som ligger paketerad, så alla får som en unik present, vilket jag tyckte om. Dock var jag lite orolig över vilka färger min skulle ha, men dessa ljusa pastellfärger passar mig som handen i handsken.


























Hade också beställt 2 hg till, till tröjan så jag ska nog börja spinna garnet till den när det är TdF (Tour de Fleece). Det får bli min utmaning då. Just nu är det handfärgad merino/silke på spinnrocken, har ca 30 gram kvar att spinna av det, ska nog sedan ta en eller två minibatt från tidigare smörgåsboxar att spinna innan jag börjar med tröj-garnet, är kul ibland med snabba projekt.


/AN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar