Sidor

lördag 2 augusti 2014

Spinnutmaningar Augusti

Har nyss beställt 2,8 kg ull! Jag och en vän ska texta växtfärgning snart, så vi båda beställde en del vit ull tills dess. Jag beställde av olika fårsorter jag inte testat förut, och även bomull och ren tussah silke vilket jag inte heller testat. Också blev det lite annat gott och blandat, 0,5 kg ska bara spinnas för att säljas har jag tänkt. Så där har vi anledningarna till den beställningen *hosthost*.


Och nu är det Augusti månad och härmed ska jag ge mig själv denna månads utmaningar, d.v.s. saker jag ska ha spunnit innan månaden är slut (blir en spark där bak på mig själv att komma igång och hålla igång med spinningen, har sista tiden tappat sugen lite så jag behöver en spark):


- Göra en härva sockgarn (s.k. kabelgarn, 4-trådigt).
- Göra klart spinningen på 2 sländor.


Och viktmässigt har jag målet att spinna minst 2,5 hg. Låter lite lite, men då jag ska spinna mycket tunt så tar det lite längre tid och jag vill inte sätta för höga mål, för då är risken att jag inte klarar av dem.



/AN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar