Sidor

onsdag 26 november 2014

På G med spinning igen

Nu har spinnlusten äntligen kommit tillbaka! Igår tvinnade jag ihop två tunna trådar, och spann ett helt 50 gr garn. Idag har jag spunnit ett helt 30 gr garn, och spunnit ca 20 gram en-trådigt (hittills, är fortfarande inte natt för mig än ;) ). Så typ 100 gram på två dagar! Detta är vad jag har åstadkommit:


Tvinnade ihop detta nystan på 14 gram och 101 meter. Ena tråden är grå merino och andra är av merinoblandingen tranquil, båda från wow.


































Spann hela denna, 50 gram och 95 meter. Av batt dropping från nunoco.





















30 gram och 44 meter, ullen är från nunocos merino mixed bags, tre färger som jag har kardat på kardmaskinen.





















Och av detta kamband spinner jag nu ett någorlunda tunt garn. Det är rustic rose från nunoco.





























Ska efter denna spinna något kamband till, sedan är det angora och alpacka som gäller! =)

/AN

1 kommentar:

  1. Så rofyllt när man hittar tillbaka till spinning, det är ju liksom rätta årstiden nu, fina garner har det blivit också. Det lunchpaketet under ser verkligen spännande och färgrikt ut :)

    SvaraRadera