Sidor

söndag 10 juli 2016

TdF och lie slagning

Den 2 juli började TdF, d.v.s.  Tour de Fleece.

Jag började spinna detta kamband några dagar innan, så jag tjuvstartade lite kan man säga ;) Men jag har inte spunnit varje dag under touren heller, så det jämnar ut sig. Jag tar det inte så allvarligt heller, utan mera som en utmaning att minska mitt lager lite.

Det är egenfärgad merino/soja, och som en-trådigt ser det ut som pastell vattenfärger. Det ska bli två-trådigt, det kommer nog bli riktigt snyggt.




























Och som vanligt när jag får till något fint så funderar jag på att göra (nytt) i större mängd så att det räcker till en tröja. Den där jäkla tröjan har jag planerat i ett par år nu, men jag finner aldrig inspiration till att spinna 5-6 hg i samma färg. Men i vintras när kylan var som värst så önskade jag mig en varm ulltröja, så någon gång ska det bli av ;)


Och jag gjorde en trevlig sak igår, jag slog med lie och kände mig som värsta lie kvinnan (vår lie är röd också ;) ). Slog för att torka till kaninerna. Det är lite trist för det ser ut som att man får till mycket, men idag när jag samlade ihop det så blev det bara 3 fulla skottkärror (tröstar mig med att det hunnit torka en del sedan igår ;) ). Jag ska slå lite mer om några dagar, jag är så otränad så just nu är kroppen alldeles mör ... Men det var roligt, just för att jag vet hur mycket kaninerna kommer att uppskatta det. Vi har ändå flera ställen på gården där gräset växer högt och måste slås, så gör jag så här så blir det ju nytta blandat med nöje ;)

/AN <3 br="">

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar