Sidor

fredag 2 september 2016

Garner och planer

Det händer inte så mycket här med ulleriet, har fotat det första merino/soja garnet (som jag skrev om i förra inlägget), också har jag spunnit garn av kambandet Neon 2 (som finns i min hobbyverksamhet's butik). Har påbörjat en spinning av ett kamband som är 50% merino och 50% tussah silke, och som är industrifärgat. Det är väldigt mycket småbitar av silket i kambandet, så då känns det ok att jag ändå inte spinner så jämnt just nu.

Fotade merino/soja garnet med flera bakgrunder, vilken skillnad det blir! Detta garn är 49 gram och 153 meter.



Garn av kambandet Neon 2. 40 gram och 60 meter.




Jag ramlade inne på Max (hamburgerresturang) för över 4,5 vecka sedan. Jag slog i ena armbågen ordentligt, så det (och depression och ångest) har gjort så att jag inte färgat någonting sista tiden. Men nu är armen nästan helt bra, så under september ska det bli en del färgat till butiken (bara min envisa förkylning ger sig också) också ska det bli lite nya sländor. Jag har skrivit upp lite planer gällande ull och färger, det kommer bli en del alpacka (kardrullar, kanske också lös ull och kardflor) och jämtlandsull. Jag har fått tag på lång, fin, jämtbaggull som dock är väldigt fet, där gäller det att räkna ut hur jag ska tvätta den för att bli av med mest möjliga fett.

Ungarna växer, men det var "bara" 2 satinangora. Då ungarna är korsningar så kan de som blir angorapälsade få lite satinglans, vilket kan lura en under ungarnas första veckor. Men jag är glad ändå, och de jag ska spara ser ut att vara honor (vilket jag föredrar). Ska se till att fixa lite nya bilder =)

/AN ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar