Sidor

måndag 2 januari 2017

God fortsättning på 2017!

Jaha, nu är 2016 till enda och 2017 har tagit sin början. Jag avslutade året med att tvinna ihop ett garn på 151 gram, så totalt för året blev det 1775 gram garn spunnet. Den minsta mängd garn på ett år sedan mitt spinn-intresse tog fart igen 2013.

Så garnen på bilden nedan är Decembers resultat, 435 gram. Det grå (naturgrå merino) var det sista jag spann 2016.



Så jag hoppas kunna spinna minst 2 kg detta år, mina ull-lager behöver också minskas lite ;) Jag har fin jämtlandsull som ligger och väntar på mig (och annat smått och gott).

Mina mål inom ullhantverk 2017 kommer vara:
- Lära mig att tvinna trådarna lite lösare.
- Spinna mer kardad ull.
- Spinna garn till en tröja (och sticka den).
- Spinna några hekto angora (under 2016 blev det bara några smånystan, knappt 50 gram totalt).
- Färga växtfiber.
- Lära mig att nålbinda.


Mitt 2016 var inte något värst bra år inom många delar i mitt liv, det mest positiva som gjort mig glad är alla underbara köpare. Ni gör så att jag kan fortsätta att färga massa ull och därmed pyssla med något som får mig att må bra. Det är en härlig känsla att skapa någonting som andra också gillar. Så ett stort tack till er alla! ♥


/AN ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar