Sidor

söndag 9 juli 2017

Spinnrock i vila

Just nu står spinnrocken i vila på obestämd tid. Jag blir för tillfället bara arg när jag spinner då mina fingrar gör tråden tjockare och tjockare på spolen. Det ger mig ett resultat som jag blir missnöjd med, därför känns det lika bra att låta spinningen vila så länge.



När jag spinner som bäst så är jag i en viss känsla, jag har ordentligt sug efter att spinna. Den känslan har varit borta ett tag, och när jag spinner när den känslan är borta så får jag till fula, ojämna garner. Det var lika när jag höll på och tecknade förr, hade jag inte känslan så fick jag inte till bra resultat. Jag tror alla som håller på med kreativa hobbys tappar den där skapande, kreativa känslan ibland.




































Men jag har sedan jag skrev här sist färgat ull en gång (kambanden ovan), och planerar att ta en färgningsdag nu i juli. Så lite ullpyssel fortsätter jag med.


/Angelica ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar