Sidor

tisdag 10 september 2013

Angora bäbisar

Här kommer första bilden jag fotat på angorabäbisarna. Fotade i lördags, då var de prick på dagen 2 veckor gamla. Mamman är väldigt vaktig, så jag får inte pyssla så mycket jag vill med dem. Men nu har de börjat skutta runt i buren, så snart blir mamman förhoppningsvis less på att vakta dem och inser att det är bara bra om jag kelar med dem ;) Så då ska det även bli fler (och bättre) bilder på dem.





















Och tyvärr blir det lite spinnupdateringar, just nu håller jag på med kardbandet Antique Rose från nunoco, ska göra ett 200 gram nystan sjalgarn. Så det blir tunt, och tar sådan himla lång tid! Snart har jag spunnit 100 gram en-trådigt, bara det har tagit säkert 15 timmar fördelat på ca 9 dagar. Så när den spolen är full tar jag en paus med detta innan jag ska fylla nästa spole med 100 gram tunt garn. Så i pausen ska jag nog göra ett tjockare garn, vad jag längtar!

Och jag fick i fredags hem ett paket från World of Wool. 1 kg gott och blandat (merino och bambu i olika färger, och 100 gram brun alpacka). De har billiga priser på ull och fraktkostanden är helt ok (ca 100 SEK för 1 kg är ju inge dyrt alls, det är ju från ett annat land också), så därifrån ska jag beställa mer när ekonomin är lite klen. Känns läskigt att 100 gr babyalpacka kostar ungefär lika mycket som råull från vuxna alpackor här i Sverige. Och då är babyalpackaullen både tvättad och kardad. Jag som tycker alpacka är så skitig att spinna kommer nog numera bara köpa sådan ull från WOW. Ibland måste man få vara lat. Det är jobbigt att karda själv också, jag kardade ihop ca 100 gram av blandade fiber för ca 1 månad sedan, jag fick en stor varblåsa i ena handflatan, det var inte roligt. Jag ska spara ihop till en kardmaskin, men då det kommer dröja så kommer jag mest köpa in ull på kardband eller kardflor tills dess.

/AN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar