Sidor

tisdag 24 september 2013

Angorabäbisar och jobbigt kardflor

Här kommer lite nya bilder på mina angora/satinangora bäbisar, fotade för någon dag sedan. De blev 4 veckor i lördags, jag trodde att de bara var 3 veckor. Så ibland kan man verkligen säga att tiden går för fort!
Ingen aning om vilka kön de svarta har, när de är 5-6 veckor ska jag rita i deras öron med cd pennor i olika färger, så att jag kan ha lite koll. Då ska jag även ta individbilder och kolla könen på dem. Men den blå sötnosen sticker iallafall ut. Tyvärr så är den lite mer tillbakadragen än de andra, undrar om den känner sig lite utanför? ;)





















Och sista 1,5 veckan har jag hållit på med kardfloret Spring Sweets från nunoco, och det känns som värsta måndagsexemplaret. Aldrig varit med om ull som trilskats så, tror att många fibrer är korta och hakar i varandra, då blir det knutar. Ibland känns ullen lite tovig, och ja, helt omöjlig. Har blivit så förbannad flera gånger att jag haft lust att slänga hela skiten. Men jag är så envis att jag ska få till den. På denna 1,5 veckan har jag spunnit ca 32 gram (av 100). Annars brukar jag kunna spinna 100 gr på ungefär 4 dagar ... Kan iallafall garantera att när garnet är färdigt kommer det bli ett av de ojämnaste (fulaste) garnen jag någonsin gjort ;P

















/AN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar