Sidor

torsdag 5 september 2013

Smörgåsboxen och älgjakt

Idag kom den äntligen, smörgåsboxen från nunoco. Som jag längtat! Inte blev man besviken heller, allt i den är helt underbart. Jag kommer att låta bli min ett tag och ägna mig åt annat som ska spinnas, så jag kommer bara att kika i den och klappa då och då.





















Och jag måste berätta vad jag gjorde igår. För första gången på flera år följde jag med på älgjakt. Min hund har ju varit sjuk och kan riskera att få livmoderinflammation, så enda anledningen till att hon får vara med på jakt i år är om jag är med (ja, jag är kanske lite övernojjig, men hon är min hund så ...). Hon är ingen duktig jakthund, hon var lovande sin första jaktsäsong men sedan blev hon troligen sparkad av en älg. Så nu är hon rädd för dem. Däremot så är hon duktig på att spåra upp skjutna älgar och får ändå vara med i älgjaktsskogen.

Jag är egentligen inte ett så stor fan av jakt, men jag gillar ju älgkött plus att jag vill gärna att min hund ska användas till det hon var avlad för. I år kommer jag försöka få till att hon kan ta upp älgar om hon är kopplad i mig, ofta blir hon lite tuffare om hon har någon i närheten.

Igår gick vi ca 2,5 timme, sedan stannade hon och jag hos min pappa på pass. Det enda roliga med älgjakt är när man går med hund, fy fabian vad trist att sitta på pass i flera timmar. Men jag hade iallafall kameran med, så Tara fick vara lite fotomodell ;)
























/AN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar