Sidor

fredag 30 augusti 2013

Garn, ull och kaninungar

Senaste härvan är klar, The Dogwood från nunoco (färgerna stämmer inte riktigt överens med verkligheten). Med detta garn så har jag på ca 3 månader spunnit 1,05 kg ull från nunoco.




















Och nu har nunoco kommit ut med Smörgåsboxen på deras sida (hoppas direktlänken fungerar), de lägger ut på sidan eftersom de gör dem, så är de slutsålda så vänta ett tag, det kommer läggas ut nya (de kommer ha dem till salu på sin sida under 3 månader). Själv får jag nog hem min på tisdag, längtar!


Just nu står min spinnrock tom, vet inte vad jag ska börja med. Jag blev så less i slutet med The Dogwood, plus att jag nu drabbats av förkylning, så det känns lika bra att vänta några dagar tills gnistan är tillbaka. Förutom min smörgåsbox får jag nog till nästa vecka också hem ett ullpaket på 1 kg från World of Wool. Så jag kanske avvaktar med spinningen tills jag fått hem det.


Men jag måste berätta att i lördags fick jag nya ullproducenter: en angora/satinangora kull! 7 levande ungar, 6 svarta och 1 blå. Jag älskar blå färger på kaniner, så den blir kvar. Nästa angora kull väntas vilken dag som helst, så snart kommer jag ha många fluff i stallet! Kommer lägga ut bilder här när de är äldre, de är inte så söta första veckan ...

/AN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar