Sidor

måndag 5 augusti 2013

Första härvan med nyrocken.

Jaha, nu sitter jag uppe mitt i natten igen och pysslar med garn ;) Blev just klar med att härva upp mitt senaste alster, kardfloret The Crocus från nunoco. 100 gram och ca 352 meter, längsta och tunnaste garnet hittills. Blir bra sjalgarn det.
















Börjar lära mig mer och mer med spinnrocken, tur att man inte är helt grön med spinningen, då hade det inte gått lika bra. Krokus garnet ovan blev ganska löst spunnet en-trådig, kom på nu att det blev fel med utväxlingarna (tror jag de heter, de som avgör hur mycket tvinnat garnet blir), de sitter åt andra håller på gamrockarna så därför blev det fel ... Lyckades även första två gångerna ha hela vingen snett fastsatt, då blev järngrejen i ena endan (den med öppning) jäkligt varm. Sedan fick jag till vingen rakt fastsatt, och då blev inte järngrejen det minsta het. Och nej, jag kan inte riktigt namnen på alla spinnrockens delar. Sedan kan det vara så förvirrade ibland på nätet också, för kära barn går under många namn ;)

Nä, nu ska jag strax krypa ned i sängen. God Natt!
/AN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar