Sidor

måndag 19 augusti 2013

2 härvor och Till Minne

Av två av de senaste kardfloren av spillull från nunoco har jag gjort två härvor. Då det var olika färglager på kardfloren så blandade jag de färgerna jag tyckte passade bäst ihop. Detta blev resultatet.

Första härvan, ena tråden rosa nyanser + lite vitt (och ljusgrönt och blå), andra tråden lite blå och gröna nyanser + lite svart. Ungefär 42 gram och 142 meter.














Andra härvan, och denna var en salig blandning. Jag misstänker merino, silke, tencel och/eller nylon, glittertrådar, lump också tror jag det var annan fårull också. Denna väger ca 60 gram och är 193 meter.

















Sedan ska min blogg egentligen handla om ull och spinning, men då och då skriver jag lite om mina djur. Detta är en sådan gång, till minne av en underbar kanin. Han fick avlivas igår då han inte mådde helt bra (var ganska gammal för att vara kanin). En av de bästa kaninerna jag haft, han var alltid så himla glad! Och ibland när han var glad pratade han, speciellt sista månaden var han väldigt pratsam (blev ett himla "tjatter" varje gång han fick gräs t.ex.). Saknar honom otroligt mycket, detta är en kanin som alltid kommer finnas i mitt hjärta.

Nirs'Ors Brimi
2005-12-08 * 2013-08-18
Lämmeln - the one and only




















/AN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar