Sidor

måndag 18 november 2013

Färdig med Spring Sweets ullen!

Äntligen har jag spunnit klart kardfloren Spring Sweets från nunoco. Började med det i mitten av september och gjorde den månaden klart 50 gram av 100. För några dagar sedan gjorde jag klart de sista 50 grammen och sedan tvinnade jag ihop allt två-trådigt. Var så mycket kortklipp och noppror i de kardfloren så jag blev lite tokig där ett tag. Har aldrig råkat ut för några sådana kardflor därifrån tidigare, och ändå har jag spunnit 8,7 hg av nunoco kardflor (ej medräknat spring sweets). Så var nog bara ren otur. Men nu är den klar iallafall, ca 376 meter blev det och det ska bli en sjal utav det. Ingen som kunde lista ut det va? ;)

















  

Och nu är Antique Rose sjalen lite större. Håller fortfarande på med första nystanet som är 730 meter (eller numera inte fullt så långt, när jag repade upp början på sjalen, som jag bestämde mig för att inte sticka, så gick några meter av). Enligt mönstret ska det gå åt 650 meter, men jag har dels förmodligen ett lite tjockare garn och dels så gör jag sjalen lite större. Och den är fotad på mitt databord, den enda platsen som fanns att lägga sjalen på där den rymdes var golvet, och visst är jag glad att min hund fäller men jag vill ändå inte ha sjalen full med hundhår ...




























Och en sak, eller rättare två saker jag måste tipsa om. Om någon följer min blogg så minns ni kanske att jag blev galet glad över nunocos Smörgåsbox? Den fanns bara att köpa i tre månader, och efter dessa tre månader har de gjort en ny! Den är på temat Vattnets färger. Också den är läcker! Sedan har de gjort en box med tio stycken minibatts av deras blom inspirerade kardflor. Den boxen heter Flower Fairy. Dessa två boxar finns just nu inte på deras shop, de verkar gå åt som smör i solsken. Nu länkar jag till sålda produkter så ni får se bilder på dessa boxar, men kom ihåg att hålla koll på shopens huvudsida för att se om de finns att köpa igen. Smörgåsbox och Flower Fairy.

/AN

1 kommentar:

  1. Nopper är inte allt för kul i ull men lite skapar charm tycker jag. Garnet ser läckert ut, härlig friska karamellfärger :)

    SvaraRadera