Sidor

lördag 25 juli 2015

Slut på TdF. Och ny bildbomb på kaninbäbisarna!

Nu är TdF slut för min del, jag hinner inte spinna klart något mer tills i morgon. Totalt har jag spunnit 317 gram och det är jag jättenöjd med. Mitt mål var ju 300 gram. Det blev ingen växtfiber spunnen och inte heller något färdigt silkesgarn. Jag har haft mycket strul med huvudvärk p.g.a. inflammerade bihålor och i tisdags eskalerade det i ett migränanfall som varade nästan 1,5 dygn. Sedan dess har kroppen varit ganska slutkörd.

Sista garnet gjordes igår, jag gjorde ett test-kardflor med lite egenfärgad trilobalnylon och silk noil. Det fick bli en tråd, också tvinnade jag med en tråd svart angora (som faktiskt spanns under TdF's första dag, iallafall den biten som jag använde till tvinningen ;) ).

De två översta har jag visat tidigare, sedan är det Magic garden som blev 106 gram och 268 meter. Det minsta är testgarnet, 35 gram och  47,5 meter.































Också beställde jag ett par syrafärger i början av veckan, passade då också på att beställa 2 hg kamband när jag ändå var i farten ;) Från Skytten, alla mina saker av märket Ashford köper jag därifrån. Allt går så smidigt och fort därifrån. Kambandet heter Sorbet och är av serien Silk/Merino Silver colours. Har spanat på den ett tag men inte kommit mig för att köpa den. Nästa gång köper jag nog 2 hg av kambandet Storm, den har jag också kikat på ett tag. Jag gillar mina egenfärgade kamband, men ibland är det kul med kamband som har flera färger på längden.





















Och nu är kaninungarna ännu sötare! I går fick jag en kull till, av holländsk kanin denna gång. Inga ullproducenter, men däremot kelproducenter ;) Kommer nog att visa bilder på dem också här på bloggen, när de har blivit runt 10-14 dagar. Det blev bara 2 ungar, men det känns alldeles lagom.

Enda satinangoran, en pojk som ännu är namnlös.




















Kullsyskonen.




















Gula honan, färgen är ännu ett frågetecken. Finns två alternativ, jag väntar att hon ska få mera färg i ansikte och på tassar så att jag kan avgöra vilken av färgerna hon har. Söt är hon i vilket fall ;)




















Nästa kull, 2 dagar yngre. Så dessa är 22 dagar gamla idag.





















Dessa två ungar kommer jag nog att spara ur denna kull, bara inte båda är hanar! Den gula ska sparas oavsett kön.



/AN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar