Sidor

tisdag 21 maj 2013

Färgglada batts

Här är mitt senaste projekt, ett par av battsen från nonoco. Dessa batts köpte min mamma till sig, och såklart spinner jag den. Jätteläckra färger är det, hade ärligt talat inte trott att garnet skulle bli så fint som det faktiskt blir. Hittills har jag spunnit 50 gram en-trådigt, håller nu på med de andra 50 grammen. Sedan vill mamma ha det slitstarkt, så det ska bli en tråd bambu också - för det har jag hört ska vara bra. Ska dock inte beställa mer ull förrän slutet av sommaren/hösten, så dessa en-trådiga nystan får bli liggande tills dess. Så snart jag är klar med denna ull ska jag börja med en av mina egna batts från nonoco har jag tänkt. Det är riktigt lätt att spinna av dessa kardflor, så det går snabbt och är roligt.



Håller även just nu på och spinner en brun/vit merino/silke blandning, spinner tunt och det tar tid. Snart spunnit 50 gram och gruvar mig för att spinna de resterande 50 grammen. Ullen är tvättad, men ändå får jag äcklig lukt på händerna!

/AN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar