Sidor

lördag 11 maj 2013

Spinner igen

Jaha, här inne har jag inte varit på något år. Spinn-intresset har varit som en berg och dalbana av olika orsaker, d.v.s. gått upp och ner. Mycket för att jag har haft ont av att trampa på spinnrocken, då sitter man inte gärna vid den. Numera snurrar jag hjulet för hand också har jag tagit fram mina sländor igen.

Men nu är jag riktigt på G med spinning igen och kommer framöver lägga ut bilder på ull och garn, kanske även på färdiga produkter! Det som jag planerar framöver är att inskaffa mig en ny spinnrock, älskar mina två gamlingar men det ryms inte så mycket ull på dem (ena ca 30 gram och andra ca 50 gram, alltså två-trådigt). Har även tänkt bygga mig en slända som 100 gram två-trådigt ska rymmas på utan problem. Ska även försöka göra en ställning till sländorna så det blir lättare att ta av garnet från dem.



Här är lite bilder på det jag har gjort senaste veckan, även på inköpt ull.

 Färgad ull från Nystverket. Riktigt fina färger.

Färgade batts från nunoco. Har fotat en batts liggande utsläppt, ska lägga in bilden sedan den är i datorn. Helt enkelt superläckra batts!

Köpte mig lite alpacka ull som jag kardat ihop med päls från mammas golden retriever. 


Alpacka och golden, vs merino och silke (köpt från Fibershoppen). I mitten är dessa två ihoptvinnade. Och sist, 25 gram ull som jag vunnit. Numera är det en hel härva på 100 gram, ska lägga in bild på det också senare då jag har bilden i datorn.


/AN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar