Sidor

lördag 11 maj 2013

Garn och kardflor

Såhär blev det gul-glittriga garnet. 100 gram två-trådigt rymdes på min ena slända, men det var väldigt fullt då och den var väääldigt tung. Bilden visar: Ull - En-trådigt 50 gram - Två-trådigt 100 gram - Härvan.

Sedan så vek jag ut ett av battsen från nonoco, såhär vackert var den! Nästan så man gruvar sig för att spinna det, man vill inte förstöra ett sådan konstverk som detta kardflor faktiskt är.















Nu har jag kommit på ett till bygg projekt med sländor, att bygga en sländhållare. Är väldigt jobbigt att rulla av garnet från sländan, det en-trådiga rullar jag upp på spolarna på min garnvinda, och det två-trådiga trär jag över båda spolarna på garnvindan för att göra en härva. Får hålla sländans nederdel under foten när jag tar av garnet, och det blir ganska tjorvigt och jobbigt ...


/AN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar