Sidor

söndag 26 maj 2013

Polkagris, gottegris, ullgris?

Just nu håller jag på med ett kardband som blir ett jätteläckert garn. Det är polkagris färgat! Både jag och min mamma är så förtjusta i detta att jag har bett säljaren göra ett till (dock kommer det ju inte bli i exakt samma nyans då det är handfärgat).
I ett tidigare inlägg visade jag mina ullflätor från Nystverket, denna polkan var översta flätan.

















Så jag funderar över om jag nu har blivit en ullgris? Känner mig helt galen i allt vad ull heter och vill bara köpa mer och mer. Ska snart börja sälja garn, men vill få till lite jämnare. Dock är ju garnen handspunna, så det kan aldrig bli 100 % jämnt i ett nystan. Dock får jag till de tunna garnen ganska jämna, men de tjockare är väldigt smala på vissa ställen ...

Ska börja ta tag i min angoraull också, den har jag nog flera hundra gram utav. Dock måste den rensas lite från kortklipp, och kardas. Så just nu är det roligare och lättare med den köpta ullen som redan är kardad.

/AN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar