Sidor

tisdag 18 februari 2014

Angoragarn

Har börjat sticka min andra (sista) LU produkt. Blev klar med lila garnet, det blev lite tjockare än det vita men då det bara ska vara i kanterna så blev det faktiskt ganska bra. Klar med båda handledsvärmarna och gjort 1/4-5 del av halsduken. Fortfarande kan (vill) jag inte visa produkterna, men efter nästa helg så ;) Men här är bilder på vita och lila garnet tillsammans. Det lila är 20 gram och 77 meter, så båda garnen tillsammans är 96 gram och 409 meter.

Räknar att vara klar till helgen så då ska det blockas (även sjalen). Sedan åker jag nästa torsdag, så jag blir ju klar i ganska god tid. Slipper ju stressa ihjäl mig iallafall ;)

Det lila är färgat med dryckespulvret KoolAid, jag hade trott att något man dricker skulle lukta gott, men jag höll på att kräkas av lukten. Lukten satte sig även hårt i skålen jag färgade garnet i och dl måttet jag blandade ut färgen i. Vädrade en bra del i köket (tur det var sommar!) och tvättade ullen några gånger för att få bort lukten ... Fortfarande luktar den lite svagt, men det är väldigt, väldigt svagt man måste ha näsan i den för att känna det.






















/AN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar