Sidor

måndag 17 oktober 2016

Spinner så det ryker!

Har spunnit som en galning sedan mitt senaste inlägg, jag har kommit in "the zone". Spinner tyvärr tjockare än vad jag vill, men jag är bara glad att jag får till att spinna. Men jag tror att jag ljög när jag i ett tidigare inlägg skrev att 350 meter/hg är min normaltjocklek, det är snarare ca 200 meter/hg. Så jag vet inte vart jag fick siffran 350 ifrån. Eller så var det sist när jag spann mycket och ofta så kanske jag hamnade runt den siffran. Det är som man säger, minnet är bra men kort ;P

Just nu har jag spunnit 625 gram under oktober (jämför med 566 gram för resten av året), och är nu alltså uppe i 1,19 kg för året.

De två längst till vänster har ni redan sett, sedan är den en merino/tussah silke blandning (50/50) som är 98 gram och 329 meter. Egenfärgad 18,5 mic merino/mullbärssilke (70/30), 98 gram, 137 meter. Kambanden Neon som jag säljer i min butik, av merino, blev 110 gram och 194 meter, den passar nog som mönster med svart omkring. Sedan ett kardflor som var gjorda av resterna när jag gjorde kardloren Frost till vinterpåsen (som jag gjorde till jul ifjol), den består av falklands merino, tussah silke och mullbärssilke, den blev 33 gram och 53 meter.



























Igår kväll påbörjade jag ett garn som blev klart för en stund sedan, av egenfärgad eko merino/mullbärsilke (67/33), 89 gram och 118 meter.



















Så det blir många tjockare garner, men sådana passar perfekt till mössor och säkert också halstuber.

/AN ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar