Sidor

lördag 5 oktober 2013

Antique Rose härva

Nu är äntligen en härva klar av kardbandet Antique Rose från nunoco. Började för ungefär en månad sedan, har dock spunnit lite annat emellan (och inte spunnit alls däremellan). Denna härva blev 124 gram och 730 meter, perfekt till sjal. Hade räknat få till en 100 gr härva, men jag lyckades spinna tunnare och tunnare eftersom (från början hade jag räknat att göra en 200 gr härva, men det kändes lite för jobbigt). Så nu har jag ca 26 gr en-trådigt plus 50 gr ull kvar (som också ska användas till sjal, jag ska ha en stooor sjal). Något har jag iallafall lärt mig, att när jag spinner så här tunt på nyrocken så ska jag låta garnet tvinnas lite mer. För nu när jag spann två-trådigt gick trådarna av lite då och då. Tur att jag ska ha garnet själv ;) Är överlag nöjd iallafall. Observera att färgen stämmer inte riktigt överens med verkligheten.


















Ska nog ta en spinn paus i några dagar nu (får se om jag påbörjar stickning av garnet ovan istället), har känt av förkylning i ca 3 veckor, och igår började den att bryta ut ordentligt. Jag skulle egentligen på kaninutställning i morgon, men pappa har blivit ganska sjuk så det blir inget av (han brukar köra mig då jag själv inte har körkort). Men eftersom jag själv inte mår något vidare känns det faktiskt lika skönt att vara hemma (även om jag kommer sakna kaninfolket, de flesta har jag inte träffat på ca 6 månader, och den jag har mest kontakt med har jag inte träffat på 5 månader, så går det när man bor en bit ifrån varandra).

/AN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar