Sidor

onsdag 21 januari 2015

Bild på nybörjarpaketet

Glömde visa bild i förra inlägget så här kommer den. I princip så här ser paketen ut, dock olika färger. Innehållet är 50 gr grov kamband, 20 gr kardflor (kardad på kardmaskin) av merino och tussah silke, 15 gr kardrullar av BFL och triobalnylon, ca 7 gr handkardad alpacka (otvättad), och ca 5 gr kardrullar av angora (angoran och alpackan har samma färg i varje paket). Plus en extremt simpel topptyngd slända. Den fungerar men är inte superbra, dock är det kanske bättre för en nybörjare med en billig slända just för att pröva, och fastnar man för spinning så kan man köpa en bättre för en större slant sedan.
























Förutom detta så ingår då grundinstruktioner direkt på plats. Och i påsen finns en lapp med påsens innehåll, på baksidan står det tips om sökord på youtube och några facebook grupper.


Får jag till bättre slända kanske jag kommer sälja sådana paket i min etsybutik, alternativt sälja utan slända. Är ju ett bra pröva-på paket då man får testa kamband, kardflor och kardrullar och lite olika material. Kanske ska köpa in kardband också. Jag får se hur jag kommer göra ;)


Nu ska jag gå och lägga mig, ska vakna om 5,5 h, sedan åker jag till min vän ca 3-4 h senare. Pratade med henne igår kväll och hon lät mycket friskare, så nu är jag inte orolig att vi ska ställa in resan ;)

/AN


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar