Sidor

lördag 14 februari 2015

Garn av smörglingsboxen och öppen etsy butik

Nu har jag spunnit klart allt garn från min första Smörglingsbox från nunoco. De första 10 grammen (lilla mörkblå härvan) blev klar i januari, resten är spunnet nu i februari. Och just nu håller jag på och stickar av dem, satsar på att vara med i nunocos tävling som slutar den 28:de.

Jag hittade ett fint mönster (på en slags poncho) som jag tänkte passade bra till garnerna. Men då skulle man sticka den åt "fel" håll, så när det var klar blev randningarna på tvären (produkten som visades till mönstret var gjort av enfärgat garn), så den var alltså inte stickad nedifrån och upp/uppifrån och ned. Så det sket sig. Men jag försöker göra en variant av det mönstret, det svåra blev att klura ut start antalet maskor, och när och hur jag ska ta in mönstret. Jag kommer inte heller hinna repa upp den om den blir fel, är ju lite tidspress nu. Men jag hoppas få till en häftig produkt, garnerna har olika tjocklek vilket jag ska utnyttja. Totalt är de ca 160 gram och ca 395,6 meter.


























P.g.a. långvarig förkylning som nu resulterat i förmodligen lite näringsbrist (p.g.a. tappad matlust) så har jag inte orkat fixa det som jag har tänkt till min etsy-butik. Men nu är butiken ändå öppen igen, och lite ny angoraull är inlagd, och lite produkter. Så välkommen in och kika:

Nirs'Ors ullhantverk


Det jag hade tänkt fixa tills nu hoppas jag kunna fixa innan februaris slut. Det är alltså lite nyfärgade kamband och några olika ullpaket (bl.a. nybörjarpaket med slända som jag visade i ett tidigare inlägg, men också paket med bara ull) som ska fixas.


/AN.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar