Sidor

tisdag 17 februari 2015

Ullbyte igen

Jag har återigen varit med i ett ullbyte och fick detta fina paket. Mest spännande är det i påsen, två kardflor där ena (översta) innehåller 25% av finsk lapphund och andra 50% av samojed. Det är ju hundraser vars ull jag varit sugen på att testa. Flätan är av shetland och det handspunna garnet är av fårrasen cormo. En ras jag aldrig hört talas om, men efter lite googling så vet jag nu att rasen är framtagen via korsning av merino och corridale.
Sedan var det ett en-trådigt köpegarn av 70% ull och 30% sojafiber. En marabou chokladkaka med mint (mums!) och ett cerat (den lilla plåtburken på köpegarnet) med bl.a. mynta och eukalyptus vilket gjorde att den luktade mint!


























Gillade flätans färger, hade jag mått bättre (kroppen har inte återhämtat sig från förkylningen, sista dagarna har jag varit extremt utmattad) så hade jag tagit den direkt till spinnrocken.


/AN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar