Sidor

torsdag 5 februari 2015

Januaris spinning och smörglingsboxen

Under Januari så spann jag totalt ca 220 gram. På bilden är alla garnerna förutom en i angora (som jag sålde nere i Vänersborg, glömde fota det garnet).

Överst är merino/silke blandning från Vinterverkstan, 337 meter och 95 gram. Sedan är det garn av fårull från min vän, ett av de få garnerna jag gjort där jag både rensat, tvättat och kardat ullen före spinning (angora kardar jag bara). 52 meter och 39 gram är det. Sen är det angora från min blå Flora, 60 meter och 32 gram.
























 Sista lilla nystanet kommer ifrån min smörglingsbox från nunoco. Det är 39 meter och ca 10 gram. När nunoco kom ut med dessa boxar (i november tror jag det var, köpte min i mitten av november iallafall) så bestämde de sig också för att ha en tävling (där första priset är deras nya smörgåsbox som kommer ut i mars ;) ) där man visar bilder på fibrerna, garnet och den färdiga produkten som man gjort från en box. Jag hade först tänkt vara med, sedan kände jag att jag förmodligen inte skulle ha tid. Men nu är jag fast besluten att hinna, sista dagen man ska visa bild på sin produkt är den 28:de februari.

Hittills har jag spunnit 60 gram av 160 gram, och det på 3 dagar. Så jag hoppas att jag hinner spinna resten ganska fort, det är produkten jag har lite huvudbry med. Jag vet hur jag vill ha den, men frågan blir om jag lyckas sticka den. Har inte heller tid för att sticka en bra bit och sedan repa upp och göra om eller göra något annat. Men hinner jag så hinner jag, och hinner jag inte så hinner jag inte. Så är det bara ;) Min förkylning har inte heller gett sig, så den sätter lite käppar i hjulet också.

/AN 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar