Sidor

torsdag 5 maj 2016

Jag ska dansa i neon

Typ.

Igår fick jag hem 3 olika sorters kamband som jag har specialbeställt, i neonfärger. Ena sorten (den till höger) blev inte som jag hade planerat, men den blev ganska snygg när den blivit garn. Ska försöka fota provlappen av den i morgon.

Så nu finns det 3 olika Neon i butiken. Den till vänster har jag haft en gång tidigare, i början av året.



Samtidigt som jag fick hem dem så fick jag också hem några kg vita kamband och några hekton vitt garn. De kommande två veckorna har jag planerat att färga 3-4 gånger, och det brukar bli 1 kg/gång. Så snart kommer det att ligga ute nytt och färgglatt i butiken ;)


Det var häftigt att beställa hem garn, det kommer bli en rolig erfarenhet att färga dem. Jag köpte två olika sockgarn och två olika sjalgarn. Inget superwash, det vill jag undvika. Tråkigt nog hade företaget flera trevliga blandningar som jag tyckte verkade roliga, men då med fårullen superwash behandlad.

Superwash behandling är ju en kemisk behandling, och jag tycker inte att den passar in med fårull. Det känns som lathet, att skapa en onaturlig process som gör att garnet inte krymper, bara för att slippa handtvätta.

Däremot har jag inget emot onaturliga produkter i garn (akryl, nylon), men att göra en naturlig produkt (ull) onaturlig känns bara så fel.




/AN ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar