Sidor

tisdag 19 april 2016

Färgade kamband och ny godispåse: Regnbåge!

Färgade ju ett kamband till mig själv, av merino/mullbär. Så här blev det!


Också färgade jag ju ett grått kamband, det blev väldigt snyggt när det hade torkat. Så jag kommer att färga något mer grått kamband, men jag ska undvika blå/turkos och lila (det är det färger som jag använder mest numera, så det kan ju vara kul med lite andra färger också ;) ).

 

































Nu finns det 2 nya godispåsar i butiken; Regnbåge! Och tre till är på G, då jag har slut på vita fårlockar och de grå får så "dassiga" färger, så kommer jag testa mohair istället till de påsarna. Så jag är på G med att köpa hem sådan fiber, det blir en ny erfarenhet för mig. De tre nya påsarna kommer alla att ha tre färger vardera, jag har gjort så många enfärgade påsar att jag ville testa något nytt!

Ett problem med regnbågspåsarna är kardfloren, det gick inte bra att karda ihop 7 färger på kardmaskinen jag använder (den är inte så bred). Så det blev att färgremsorna ligger som löst bredvid varandra istället för att sitta fast med varandra.





/AN ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar