Sidor

lördag 2 april 2016

Jag är så glad

och tacksam för alla er som handlar av mig! Nu efter att jag gjorde en nätbutik (som nu, efter flera timmars slit i början av veckan, också är mobilvänlig!) och facebook sida så har det kommit in en del beställningar. Och jag blir faktiskt lika paff varje gång, jag känner liksom att "Va, väljer du att handla från MIG?!?". Jag älskar det jag håller på med på min fritid och det är roligt att andra också gillar det jag gör. Också blir jag så glad av feedbacken jag får.
 

Nu har också mitt sortiment börjat att sina lite, igår beställde jag material till nya sländor och nästa vecka blir det en större beställning av kamband (de vita är slut nu, jag har bara kvar två hg till godispåsar och en tuss eko merino ;( ). Jag kommer också beställa några olika (nya) kamband special, jag hade Neon som gick åt på bara någon dag så mer av den ska det bli. Det känns lite som fusk att beställa sådant, men ibland har jag olika ideér som jag inte kan skapa själv med de färger jag använder, också är det trevligt med färger på längden och inte tvären ibland ;)

Jag ska också rota i mitt lager av rå fårull, jag har två godispåsar med regnbåge på G och då saknar jag gul till handkardade kardflor. De godispåsarna kommer att ha lite annorlunda innehåll än de andra, de kommer inte att ha lockar utan istället lite mer av handkardade flor och snärtkardad jämtland.


Jag kommer att ta mig en färgningsdag nästa vecka då jag ska färga lite råull (förutom fårull blir det alpacka och förmodligen också lite angora). Och lite blå eko merino så att jag har ull till sländor (har två olika blå med halvädelstenar på G). Jag skickar med lite ull till alla sländor jag säljer, de flesta får en påbörjad spinning (jag vet ju inte om de som köper är nybörjare eller ej, och för nybörjare kan det vara bra hjälp med påbörjad spinning). De sländor som har bronkit i stenarna har jag gjort kardrullar till (som ej blir påbörjade), detta är för att ullen ska matcha sländorna och bronkit ser guldaktig ut. Och för att använda angelina fiber så blir kardrullar bäst. De andra sländorna får med en bit kamband. Framöver ska jag färga kambands bitar (sedan jag har fått hem mer ;) ) speciellt till varje slända, det kan ju också vara roligt om biten blir flerfärgat (t.ex. blå i flera nyanser, grön i flera nyanser o.s.v.).



Åh jisses vad jag surrar, ena ämnet leder till ett annat ... Men jag brukar ju varna folk, denna blogg innehåller en hel del babbel i textform ;)

Tillbaks till det jag började med: Tack! Det är ni som handlar av mig som gör att jag kan fortsätta med något som jag gillar (och som får mig att må bra under mina lite dystrare perioder i livet).

Och nu fick ni ju veta också lite om vad som komma skall i butiken framöver ;)

/AN ♥ 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar