Sidor

måndag 4 april 2016

Videor finns nu online!

Jag gjorde en video 2009 om hur jag spann på topptyngd slända. Jag tror att det bara var häromåret jag fick veta att metoden jag använde mig av faktiskt hade ett namn: park and draft.

Jag har ett tag tänkt att jag ska göra en ny video och idag blev det av. Jag gjorde också ett snabbt klipp om hur man förbereder kardflor (maskinkardat) och kamband inför spinning. Tyvärr får min gamla video vara kvar, helt enkelt för att jag inte kommer åt det.

Att jag gjorde slag i saken idag med ny video beror på en köpare som är nybörjare, det finns ju inte så många videor på youtube på svenska om spinning. När jag satt och skrev lite tips till personen (som hade köpt en godispåse där det ju finns lite olikt beredd ull) så tänkte jag att jag kunde ju faktiskt göra korta klipp. Sagt och gjort!

Den enda kameran i huset som jag kan filma med är mammas digitalkamera, den ger inte så bra kvalité tyvärr. Också var inte ljuset det bästa idag heller. Så youtubes snabbförbättring av film och ljud fick det bli. Men filmen är ju ändå bättre än min gamla, med än ännu sämre kamera, ännu sämre ljus - också satt jag uppkurad i min säng ;P

Jag har inte heller något stativ utan använde mig av en pall och en liten papplåda. Så även vinkeln blev ju som den blev. Inte heller hade jag något manus så jag sökte efter vad jag skulle säga ibland ;)

Men här är klippen;

Spinna på topptyngd slända, ny version

Kamband och kardflor för spinning


Om det är av intresse kan jag också visa hur jag förbereder och spinner silkes ark, och hur jag gör flätor av kambanden.


/AN ♥ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar