Sidor

måndag 11 april 2016

Den färgglada ullen!

Denna ull ligger på tork nu, jag hade färgat lite mer men den ullen glömde jag att fota (och nu är en del av den redan gjort kardrullar av ;P ).




















Så vad är allt detta då? Jo, kambanden är merino/mullbärssilke, det är jacobs ull, grå merino (syns litegrann under den blå/lila ullhögen) och trilobalnylon. Råullen är angora, alpacka, korsningsfår och jämtland.

Jämtlandsullen och alpackan kommer ifrån Härjedalen (jag bor i Jämtland), korsningsullen är från en kompis som bor ca 2 mil ifrån mig och angoraullen kommer från stallet (kaninen i sig kommer dock från Västra Götaland ;P ). Så det blev en del närproducerat denna gång.


Kambandsbitarna till sländorna blev det inte heller foton på. Men de blev fina kan jag lova ;)

/AN ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar