Sidor

onsdag 16 mars 2016

Lite surr, snart färgning och nätbutiken

Jag känner mig som en dålig bloggare i år. Vid den här tiden ifjol hade jag skrivit 15 inlägg för året, detta inlägg blir mitt sjätte för i år. Men jag har haft låg hantverkslust, sedan pajjade min högra handled i mitten av februari och jag fick gå med lindad handled 24/7 tills för några dagar sedan. Typiskt inträffade det i samband med att jag började studera, handleden gjorde så ont i början att jag fick välja mellan att skriva skoluppgifter eller att spinna/sticka. Givetvis gick skolan före.

Sedan har jag fått dålig självförtroende med spinningen igen, det händer då och då. Ofta blir det så att det ena en-trådiga blir tunnare eller tjockare än resten av garnet. Sedan vet jag att garnet brukar ändå se ok ut när det är klart, men likt förbenat så tappar jag lusten att spinna. Så just nu har jag rotat fram ull som legat länge och som jag inte har några mål med. Då gör det ingenting om garnet blir väldigt ojämnt, huvudsaken är att jag kommer igång med spinning igen!



Någon mer varufotografering har det inte blivit, solen ville inte kika fram något mer. Idag har den varit framme, men p.g.a. mängder med moln så har solen bara varit framme några minuter åt gången. Så jag ids inte vänta ut den. Och enligt smhi verkar det bli mulet de kommande 7-10 dagarna, så jag får se när jag kan fota nästa gång.

Men nätbutiken kommer ändå att komma upp på fredag. Egentligen är den så pass klar att jag skulle kunna göra den offentlig nu, men jag vill kolla en extra gång om det är något mer småfix som måste göras ;)

Sedan så ska jag färga 1 kg ull och fiber idag, så då blir de klara att lägga ut till helgen också. Jag har tagit fram lite silkes ark (silk hankies) som ska färgas, också en lyxblandning 50% merino - 50% mullbär också en blandning 70% merino - 30% mullbär. Plus att det blir några grövre ullsorter också. Jag ska också testa att färga mindre mängder rent mullbärssilke och falsk kashmir, båda sorterna ska få användas i kardflor sedan. Det är alltid kul att pröva att färga nya fibersorter!




/AN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar