Sidor

fredag 25 mars 2016

Fotat mera, och så lite nya sländor

Nu har alla kambanden i butiken nya bilder. I onsdags kikade solen fram, jag skulle åka med pappa till stan men jag hann lura till mig 15-20 min. extra så att jag hann fota de sista kambanden innan vi for ;) Och så fotade jag de nya sländorna som jag har gjort. Det roliga med dem var att jag var så ivrig att fota dem och det verkade inte bli någon större solchans på flera dagar, så på tisdagskvällen blev det fotade med blixt. Kändes ju verkligen som att "tji fick jag" på onsdagen ;)

Återigen, det är verkligen stor skillnad på foton med blixt och med dagsljus. De fotade i dagsljus måste jag ändå redigera i datorn, men det är lättare att få färgerna att överensstämma med verkligheten.






























Det verkar som att vi kommer att få sol här på måndag och tisdag, då ska jag satsa på att fota kardfloren och kardrullarna. Det finns ett nytt kardflor i butiken, med alpacka (från Sverige), tussah silke och lite angelina fiber. Jag har tagit fram vit alpacka som ska tvättas och färgas, sedan ska jag göra fler sådana kardflor.

Vågen jäklades med mig när jag gjorde de kardfloren, jag vägde upp fibrerna så att varje flor skulle väga runt 26 gram vardera. När de var klara vägde de tillsammans 48 gram ... Jag ville inte dra dem en gång till genom kardmaskinen, därför fick det vara mindre flor i den förpackningen. Ibland vill jag bara strypa vågen ... ;P




Hoppas ni alla har en trevlig påsk, inte heller det är en högtid som vi riktigt firar hos oss. Vi ska göra smörgåstårtbakelser i dag (vi gör varsin med det var och en vill ha på, istället för att göra en stor smörgåstårta), den kommer innehålla ägg iallafall ;) Också har jag köpt påskmust.

/AN ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar