Sidor

fredag 21 mars 2014

Garn och kardband

Nu så är kardbandet från FeltStudioUK färdig, det blev inte alls som jag ville ha det. Första ca 10 metrarna är väldigt tunna och resten väldigt tjocka. Sedan blev det inte den randningen jag ville ha. Men det blev ganska snyggt ändå. Det blev 168 meter av 109 gram, så ska jag göra en tröja måste jag spinna tunnare för annars blir det en tung tröja (för det går ju åt en del meter även om man har stora stickor). Så i nuläget vet jag inte om jag kommer använda det första nystanet, får se sedan jag är klar med allt garn. Kan hända att detta nystan får vara i kanterna.





















Fick idag hem de tre andra kardbanden som jag beställde häromdagen från FeltStudioUK, det gick väldigt snabbt. Väldigt fina färger på dem, dock är den första lite för brun för min smak så jag får se om jag kanske tar bort några av de partierna, vill inte ha en för mörk tröja. Typiskt nog så såg jag igår kväll att shopägaren hade lagt ut nya kardband, varav någon stämde mer i färg med min första. Så kan det vara, men nu har jag köpstopp så jag får nöja mig med de jag har ;)



































































Har nu även beställt Smörgåsboxen från nunoco, passade också på att beställa kardfloret Whisper, den som började som en batt dropping till en kund men som var så snygg att den hamnade i deras sortiment. Också beställde jag ett kardband som jag tror jag fick med en snutt av när jag beställde första gången från FeltStudioUK, den liknar nunocos kardband väldigt mycket, olika gröna nyanser, lite vitt också glittertråd. Jag är egentligen inte så förtjust i grönt men den var faktiskt riktigt läcker.

/AN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar