Sidor

söndag 9 mars 2014

Nygjort garn

Även fast jag sista månaderna lagt mesta energin på angoraprodukterna har jag även hunnit med att spinna annat. Tittar man noga på bilden på sjalen så ser man lite löv. De gröna är gjorda av en nunoco batt dropping, som jag visade minihärva av i ett tidigare inlägg, gjorde sedan klart resten av det kardfloret. De röda löven är gjorda av kardband från Vinterverkstan. Löv-garnen navajotvinnade jag på slända, den stora härvan spann jag två-trådigt på spinnrock, den blev 78 meter, har inte skrivit upp vikten.



















Sedan har jag sista två, tre dagarna suttit med kardfloret Reef från nunoco's andra Smörgåsbox, Water colours. Blev ca 129 meter två-trådigt av ca 50 gram.


















Påtal om Smörgåsbox, det har kommit ut en ny nu. Men tjejerna på nunoco har blivit lite överhopade med annat, om jag fattat det rätt fixar de kardflor till en speciell bytesklubb, plus att de ska vara med på någon slags ullfestival snart. Plus att Smörgåsboxen har blivit lite populärare än de hade förväntat sig, så det är väldigt många som vill ha den. Jag är med på listan iallafall, så får man bara vänta och se ;) Men det är ingen fara för mig, ska satsa nu på att spinna upp ullen från de två Smörgåsboxar jag har.


/AN


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar