Sidor

fredag 28 mars 2014

Nya smörgåsboxen

Häromdagen fick jag hem den nya smörgåsboxen! Ofta när jag får paket från nunoco brukar jag kunna se postlådans lock stå lite öppet, men denna gång gjorde jag inte det (vi har postlådor nere vid landsvägen här på landet), ändå bara visste jag att den hade kommit. Snacka om att vara extremt ullgalen när t.o.m. det sjätte sinnet börjar känna av då jag fått hem ull ;)

Förutom smörgåsboxen hade jag beställt kardfloret Whisper och kardbandet Gosebumps, har dock inte fotat dem än. Det var det kardbandet jag trodde jag hade fått med en bit utav från min första beställning från FeltStudioUK, men det visade sig inte vara så. Men de är faktiskt ganska lika varandra ändå, dock kommer jag inte blanda ihop dem. Tussen från FSUK har jag börjat spinna på rysk slända. Det krävs en speciell teknik, hittade en ganska bra instruktionsvideo på youtube. Har ju funderat ett tag på vad jag ska snurra sländan i, har inte hittat någon bra skål i huset men testade en äggkopp av porslin och den fungerar bra. Så nu blir det bara att öva och öva tills jag får in "rätta knicken".

Men åter till smörgåsboxen, såhär ser den härligheten ut. Kan inte sluta le när jag ser den, men det är nog inte så svårt att förstå va? Färgmässigt så tycker jag att denna är den finaste smörgåsboxen hittills. Jag älskar glada färger och är ett stort fan (engelska ordet) utav lila och rosa.






















Också har jag fotat min satinangora och den nya angora honan häromdagen, så de måste jag visa bilder på.

Erna, egenuppfödd satinangora och enda satinangoran som jag har just nu. Hon har börjat fällt på ryggen så pälsen hon har där är ca 4 cm och övriga kroppen är den nog 7-8 cm. Hoppas snart kunna få lite mer ull från henne, har bara fått en omgång vuxenull och den fick jag i juli ifjol ...




















Xan, viltbrun angora/satinangora korsning, har angorapäls. Hon är riktigt fin, jag gillar verkligen färgen och presentationen. Hon är 6 månader gammal.





















/AN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar