Sidor

söndag 16 mars 2014

Spinna kardband randigt

När jag fyllde år för ca 1,5 månad sedan så fick jag lite färgade kardband i present av mina föräldrar, beställt från FeltStudioUK. Igår kväll (natt) så började jag spinna av kardbandet som är 70 % merino och 30 % silke. Delade upp hela kardbandet på hälften och spinner från ena änden så det ska bli ett randigt garn. Ska beställa mer färgad ull från det stället och spinna likadant, har tänkt göra en tröja av det.






















Tyvärr fick jag igår kväll ta bort en av de nya angororna p.g.a. sjukdom, typiskt nog den som hade så fin ullfärg (rödgul). Tyvärr så är angororna mer känsliga än andra kaniner, misstänkte att det var både p.g.a. transporten (lätt att det kan vara en faktor till stress) och det omväxlande vädret som gjorde att hon blev sjuk.


/AN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar