Sidor

söndag 30 mars 2014

Mitt fiberförråd!

I december så fotade jag all min nunoco ull. Häromdagen fotade jag annan inköpt ull (och andra spinnfiber); kardband och kardflor. Råullen fick vara då det är jobbigt att packa upp den bara för att fota, har ju också visat både fårullen och 2 av mina 3 alpacka färger tidigare här på bloggen. Varje angorakanins ull ligger i en påse för varje klippning, så jag har nog ca 30-40 påsar, så ja det får vara ...

Men jag fick inse att jag har mycket mer ull än vad jag egentligen trott, bara kardband och kardflor går nog upp till ca 7 kg, fårull och alpacka ca 1 kg och angora lär nog ligga på ca 2 kg (kan vara mer, har faktiskt ingen koll på den ullen). Men då har jag också köpt in totalt ca 2 kg ull bara i år (och spunnit 1 hg av det) ...

Här är en bild på lite angoraull, denna ull användes till sjalen. Viltblå, madagaskar, viltgul och viltisabella angora, i nedre vänstra hörnet är det bourgogne (gulröd) satinangora. Detta är en anledning till att jag har svårt att bestämma mig för vilka färger jag ska ha på angora, ingen färg är den andra lik! Tyvärr har jag bara madagaskarn kvar i stallet av kaninerna ullen är från. Hoppas få viltblå och isabella i någon kull under året.


















Bild 1 på mitt ullförråd, ca 3,2 kg på bilden. Inköpsställena är FeltStudioUK, Fibershoppen, Limmo-design, Nystverket, Skytten, Vinterverkstan och WoW (länkar finns under sidan Länklista). Och lite ull är från den nedlagda shoppen Spinspiration.




















 Bild 2, ca 1,1 kg, varav ca 4,5 hg är viskos och nylon. Från Limmo-design, nunoco och Tinas Angora.




















Också måste jag visa mitt nunoco-garn. De översta är gjorda av batt droppings, de tre till höger är från två smörgåsboxar och de nedersta är kardbandet lapis, kardfloret antique rose och kardfloret snow glow (3 härvor av det).



























Jaja, med all denna ull hinner ju jag aldrig ha tråkigt iallafall ;)

/AN










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar