Sidor

fredag 28 mars 2014

Vinter Jasmine garn

Nu är jag klar med ett till garn, av kardfloret The Winter Jasmine från nunocos första smörgåsbox. Känns liksom dags att spinna upp de första boxarna, då har man anledning att köpa fler senare ;) Detta garn är ca 50 gram och 71 meter.




















I går var jag till stan och köpte blixtlåspåsar för att förvara garn i. Har haft kryp ibland i min ull och inte vetat vad det var, i höstas hittade jag en död sådan och passade på att fota. Visade den på facebook för några dagar sedan, visade sig vara en malpuppa. Jag har haft tur och knappt haft problem med dem, var för något år sedan de hade gett sig på några mindre handledsvärmare av angora som låg i en pappkartong. Sedan dess har jag använt cederträolja på kaffefilter och knappt sett till krypen. Men nu när jag vet vad det är känns det som en smidig säkerhetsåtgärd att förvara de färdiga garnen och produkter i platspåsar. Malen kan förstöra saker såpass att man får kasta dem, ullen känns det inte samma fara med. Fast all inköpt ull förvaras redan i plastpåsar. Angoraullens papperspåsar ska jag nog börja ha cederträolja på igen tänkte jag.


/AN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar