Sidor

onsdag 18 mars 2015

Bilder på förra veckans färgning!

Har nu fotat kambanden som inte blivit fotade tidigare, en syrafärgad och någon växtfärgad. Minns ni bilden i mitt förra inlägg på lilabadet? Alla kambanden däri blev gammelrosa!

Det lilabadet gav på lördagen denna färg:


Och på söndagen denna, vilken skillnad va? Badet var ju faktiskt lila också ...  


























Men jag kom på idag på varför det kanske inte blev lila i andra badet, färgen behövde nog komma i kontakt med min något rostiga järnsil. Men nu har jag skrivit ned det, så ska jag testa igen vid nästa färgning (vilken förmodligen kommer att ske i helgen.

I andra grytan jag hade i söndags blev det mörkrosa på kambanden, och råullen blev så här:


Angora





















 Jämtlandsull





















 Och till sist min läcka syrafärgade Falkland merino. Är så kär i denna!
























/AN











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar