Sidor

lördag 28 mars 2015

Koschenill färgning och rea i butiken

Färgade en gryta koschenill igår, med vad som jag trodde skulle bli rött då jag använde färgvätskan jag hade sparat från det första röda badet + tillsatte lite stamkyp. Jag fick cerise istället! Visserligen gillar jag rosa, men planen var ju rött ... Så idag är grytan igång igen med all stamkyp som var kvar + tidigare färgvätskan och ingen mera vätska alls (igår satte jag till ca 3 liter vatten och det var nog felet). Så nu borde det ju bli rött (hoppas kan jag ju alltid göra ;) ). Av det cerise är det några kamband inlagda i min etsybutik.

Och nu är det även lite rea (20%) i butiken på varor som legat inne ett tag. Det är kamband, garn och produkter. Kika under REA sektionen i butiken, priset är redan avdraget på varorna.

Välkommen in! 



Och nu tog jag ett gruppfoto på det jag hittills färgat och sparat av kambanden (förutom ett till ljusrosa). Det är fränt vad lite löss och vinsten eller en järnsil kan göra!




























/AN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar