Sidor

torsdag 12 mars 2015

Färgning pågår!

Igår vaknade jag i ganska bra tid så jag passade på att färga några kamband + lite råull. För tillfället bor en av mina bröder i rummet intill köket på nedervåningen, så jag som är van att annars kunna färga när jag vill kan inte det just nu. För brorsan skulle nog bli bindgalen av lukten ;)

Men börjar jag färga i bra tid på dagen så hinner det mesta av lukten försvinna tills han kommer hem, så det gjorde jag igår. Hade sedan tänkt vänta lite med färgning då en vän kommer på lördag och då ska vi färga med koschenill. Men idag var jag hemma från praktiken p.g.a. magstrul, så då valde jag att färga lite mer.

Totalt på dessa två dagar är det runt 1,2 kg kamband som blivit färgat! Så nu har jag bara runt 2,5 kg kvar som ska färgas. Den mesta ullen som färgas ska säljas, men jag ska försöka spara några hekto till mig själv också.

Men just nu finns det 3 nya kamband i min etsyshop (varav en är eko-merino!) och i morgon eller i helgen kommer det att finnas 2 nya till. Och godispåsarna är tillfälligt borttagna. Varför? De verkade inte vara så populära, men nu har jag kommit på en (i mina ögon) smart idé. Så nästa vecka ska de komma upp igen (eller det kanske blir redan i helgen) i lite ny utformning som jag tror kan vara lockande. Så håll koll!


Av de kamband som jag färgade igår har jag sparat en och den är merino/silke. De som jag färgade idag kommer inte att ha torkat förrän i morgon, får se om jag gör en gruppbild av allihopa då ;)



















/AN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar