Sidor

tisdag 24 mars 2015

Senaste garnen, läget med mars spinnutmaning och nytt i etsybutiken!

Jag har inte färgat något mer sedan sist (var dötrött i helgen, är väl förkylning som börjat smyga sig på igen). Men spunnit har jag gjort! Sparade ett starkt rosa kamband färgat med koschenill, det var eko-merino och väldigt tovat. Det gick ganska bra att spinna iallafall. 98 gram och 207 meter blev det.

Innan dess spann jag också ett tunt sjalgarn, en tråd vit merino + färgad tussah silke och en tråd vit BFL + färgad tussah silke. Det blev 81 gram och 290 meter.























Så med min spinnutmaning ligger jag bra till gällande vikt (totalt 353 gram, målet är minst 400 gram). Dock ligger jag inte lika bra till gällande garnsorter, är dock inne på mitt andra sockgarn just nu och det kommer nog bli klart innan månadens slut. Värre är det med angoragarnet jag hade tänkt göra. Men det är 1 vecka kvar av månaden, vem vet vad som kan hända ;)


Och nu har en uppdaterad verison av Godispåsarna hamnat i min etsybutik! Det är lite mer färgad ull + att även kambanden har blivit färgade.

Kika här!




/AN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar