Sidor

tisdag 3 mars 2015

Mars spinnutmaning

Ja, nu har jag tänkt börja utmana mig själv igen. Utmaningen att hinna spinna och sticka en produkt till nunocos tävling var så kul och det var så kul att jag faktiskt hann göra klart den och det med några dagar tillgodo också. Så jag känner mig säker på att jag kommer klara av att göra klart min egen utmaning för mars (när jag hade mina egna spinnutmaningar ifjol klarade jag inte av dem då jag inte mådde bra).

Spinnutmaningen för Mars är:
- 2 härvor sockgarn, d.v.s. kabelgarn (ska tillägga att jag redan i slutet av februari började med en spole två-trådigt till ena sockgarnet).
- 1 härva angoragarn.

Gällande vikt så vill jag inte säga någon exakt vikt då jag påbörjade ett sockgarn redan de sista dagarna av februari. Men inklusive den så hoppas jag nå upp till 4 hg under mars.





PS. Jag fick hem 4,2 kg ull idag, varav nästan 3 kg ska bli färgat framöver. Räknar att färga en del redan till helgen och då kanske också med en ny färgsort (har beställt greener shades färger). Så nästa vecka kanske det kommer finnas lite nytt i min etsy-butik. Och ni har väl inte missat att det nu går att välja annan grov ull än vit isländsk i godispåsarna?

Och ni har väl absolut inte missat att man nu kan betala via paypal när man beställer?



/AN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar