Sidor

torsdag 26 mars 2015

Mina första garner!

Efter en frågan på ett forum om folk kunde visa upp sina första garner så visade jag bilden på ett angoragarn som jag tror var mitt tredje garn. Visade det både som garn och sedan som stickat. Det fick mig att sedan dels luska i mina lådor och även bland mina mappar på datorn. Och jag hittade garnet som jag tror var det absolut första som jag spann! Hittade också andra av mina första garner och jag hade en bild på flera, den till vänster (första garnet) gjorde jag handledsvärmare av som synes. Jag var verkligen, verkligen inte bra på stickning! Det är mitt spinn-intresse som väckte stick-intresset, jag tror för att de flesta andra är det faktiskt tvärtom.

Men här kommer första bilden.























Detta garn var nog mitt tredje och gjort av mitt första angora avelspar  - Ull-Rika och Fluffen. Ullen kom från mina första två klippningar och det var kaninernas 5 månaders ull som användes.


















Och det som är kvar av min första härva fick bli fotad idag, tillsammans med ett av mina senaste garn. Det ironiska är att jag tyckte att den senaste härvan var ojämn när den var färdigspunnen. Men nu tycker jag inte det längre ;)





















Dock så är alla mina första garner spunna på slända, och idag är det mest bara spinnrocken som får snurra. Men mitt handarbete har ju hursomhelst utvecklats ;)


/AN


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar